Brace for impact

در هنگام فرود اضطراری مسافران باید حالتی بگیرند که در صورت برخورد محکم هواپیما با زمین دست ها و پاهایشان به اطراف پرت نشده و صدمات ناشی از ضربات ثانویه به حداقل برسد .

Brace for impact

در هنگام فرود اضطراری مسافران باید حالتی بگیرند که در صورت برخورد محکم هواپیما با زمین دست ها و پاهایشان به اطراف پرت نشده و صدمات ناشی از ضربات ثانویه به حداقل برسد .
صدمات ناشی از ضربات ثانویه با حالت گیری مناسب بدن (مخصوصا سر) نسبت به سطوح اطراف در مدت زمان ضربه قابل کاهش می باشد. با خم شدن ، سفت کردن عضلات ،گرفتن جاهای مناسب و .. می توان از
پرت شدن دستها و پاها به اطراف جلوگیری نمود .

Seating in Emergency
حالتهای استاندارد:

مسافران باید یکی از حالت های زیر را در مواقع اضطراری بسته به نوع صندلی، جهت قرار گیری و فاصله بین دو صندلی انتخاب کنند، در تمامی حالت ها کمربند ایمنی باید بسته بوده و تا حد امکان محکم باشد .

1- در هواپیماهایی که دارای تعداد صندلی کم بوده یا فاصله بین صندلی آنها زیاد است (فرست کلاس) مسافران باید سر و سینه خود را روی ران پاها قرار دهند در این حالت سر باید بین دو دو پا قرار گرفته و به سمت پایین باشد و از قرار دادن سر به صورت مورب بر روی یکی از پاها خودداری کنند.

برای جلوگیری از پرتاب دست و پا به اطراف، با دست مچ پاها را بگیرند و اگر انعطاف بدنی لازم برای این کار را ندارند، دست های خود را زیر پاها حلقه کنند .


2- در صورتی که به علت تعداد صندلی زیاد در کابین فاصله بین صندلی ها کم باشد و یا مسافران به دلیل داشتن مشکلات فیزیکی قادر به قرار دادن سر و سینه بر روی پاها نیستند باید دستها را بر روی صندلی جلویی  قرار دهند. در این حالت سر باید در حلقه ایجاد شده بین دو دست قرار گیرد.

3- مسافرینی که جهت صندلی آنها به سمت انتهای هواپیما می باشد باید سر خود را بر روی پشتی صندلی خود گذاشته و به جای گره کردن دستها پشت سر، لبه صندلی را بگیرند .

4- در تمامی حالتها پاهای مسافران باید کاملا بر روی زمین و به لبه جلویی صندلی خود چسبیده باشد. خانم ها در صورت به پا داشتن کفشهای پاشنه بلند باید کفش خود را در بیاورند .

5- مسافران نباید از پتو یا بالشت بین اعضای بدن خود یا قسمتهایی که به آنها اتکا می کنند استفاده کنند. زیرا میزان جذب انرژی آنها بسیار پایین بوده و باعث افزایش احتمال ایجاد جراحت در اثر ضربات ثانویه می شوند، همچنین بعد از فرود آمدن مسافرین آنها را در راهرو ها انداخته که باعث ایجاد مانع در راهروها شده و در عملیات تخلیه مسافران اخلال ایجاد می کند .

6- کودکانی که توانایی نشستن بر روی صندلی را دارند باید حالتی که افراد بالغ می گیرند، بگیرند .

7- مسافرانی که نوزاد در بغل دارند باید از سر، گردن و بدن نوزاد مراقبت کنند و تا حد امکان نوزاد را به خود بچسبانند. همچنین برای جلوگیری از پرت شدن غیر ارادی دست و پا به اطراف و در نتیجه پرت شدن بچه،
بر روی نوزاد خم شوند.

8- مسافران حامله یا معلول نیز باید به کمک دیگر مسافران همانند افراد سالم حالت بگیرند . در صورت وجود صندلی ای که جهت آن به سمت انتهای هواپیما می باشد باید بر روی این صندلی ها نشانده شوند .

1

مهمانداران:

مهماندارن بستگی به جهت صندلی و نوع سیستم کمربند ایمنی که صندلی آنها به آن مجهز می باشد حالتهای زیر را دارند :

1-در صورت هم جهت بودن صندلی مهماندار با صندلی مسافران، مهماندار باید کاملا به پشتی صندلی
تکیه داده و سر را بر روی سینه قرار دهد،با دستها پاهای خود یا لبه صندلی را بگیرد و به هیچ عنوان با دستها کمربند ایمنی را نگیرد .

2- در صورتی که جهت صندلی مهماندار خلاف جهت صندلی مسافران باشد، مهماندار باید به صندلی کاملاً تکیه داده و سر خود را بحالت گفشار به پشتی صندلی قرارداده و از گره کردن دستها پشت سر خودداری کند.

- حالتهای فرود اضطراری مسافران هواپیما و هلیکوپتر یکسان می باشد .

- در صورتی که موقعیت اضطراری از پیش مشخص شده باشد مهمانداران باید به طور کامل اطلاعات بالا را به مسافران توضیح دهند و در صورتی که موقعیت اضطراری ناگهانی بوده و زمان به مقدار کافی نیست مهمانداران باید از جملات دستوری همانند Lean over یا Grab your ankle استفاده کنند .

برگرفته از aerospacetalk.ir

پربازدیدترین ها

معرفی فرودگاه هیثرو بزرگترین فرودگاه لندن

بزرگترین فرودگاه لندن (Heathrow Airport ) فرودگاه لندن که در لفظ عموم اغلب آن را تنها با نام هیترو ...

معرفی بوئینگ 727

در اواخر دهه 1950 و همزمان با به کارگیری هواپیمای 707 در مسیرهای طولانی شرکت بوئینگ دریافت که ...

همه چیز درباره هلیکوپترها

هليكوپتر(بالگرد) چيست؟ هليكوپتر وسيله نقليه موتوري تازه اي است كه كار آن و خدماتي كه مي تواند انجام ...

سازه هواپیما

قسمت های اصلی هواپیما: 1 :بدنه(fuselage) 2 :بال(wing) 3 :دم (tail)( Empennage) بدنه هواپیما : بدنه ...

اصطلاحات QNH - QFE و QNE

ارتفاع سنج ابزاری برای مشخص کردن ارتفاع هواپیماها است, و به این ترتیب عمل میکند که فشار هوای ساکن ...

 

sidebanner

 

 

 

Template Settings

Color

For each color, the params below will give default values
Green red Oranges blue crimson

Body

Background Color
Text Color

Header

Background Color
Background Image

Spotlight4

Background Color

Footer

Select menu
Google Font
Body Font-size
Body Font-family
Direction
LiveZilla Live Chat Software